Terms of service
KÄYTTÖEHDOT
Kassakirppu.fi:n, Kässä Kirpun ja Vol Seven Oy:n käyttöehdot. Eri palveluiden tarkemmat käyttöehdot myyjille löydät vielä tämän sivun alla olevasta linkistä.
Yleiset ehdot
Kässä Kirppu (kassakirppu.fi) on Vol Seven Oy:n ylläpitämä verkkokauppa ja palvelu, jossa Vol Seven Oy (Y-tunnus 3175398-8) toimii myyjänä. Pidätämme oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja ilman erillistä ilmoitusta. Kussakin tilauksessa sovelletaan tilauksen tekohetkellä voimassa olleita sopimusehtoja. Myyjä ei vastaa tuotteille tai asiakkaille aiheutuneista välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka johtuvat force majeure -tilanteesta eli ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota myyjä ei kohtuudella voi voittaa. Myyjä on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä niin pian kuin se on mahdollista.
Kassakirppu.fi:n ja Kässä Kirpun käyttöehdot ovat kuluttaja-asiakkaille. Noudatamme kuluttajasuojalain (20.1.1978/38) säännöksiä. Mikäli ostajana on yritys, sovelletaan muita sovittuja ostoehtoja tai suomen kauppalakia. Seuraavat käyttöehdot koskevat Vol Seven Oy:n (jäljempänä ”Palveluntarjoaja”) ylläpitämää palvelua osoitteessa https://kassakirppu.fi (jäljempänä ”verkkopalvelu”). Nämä käyttöehdot koskevat myyjää sekä ostajaa joihin yhdessä viitataan jäljempänä sanoen ”asiakas”. Asiakas tarkoittaa henkilöä, joka tekee palvelun tai tuotteen tilauksen verkkokaupasta. Asiakkuus ja käyttö astuu voimaan, kun asiakas on:
- hyväksynyt nämä sopimusehdot ja tehnyt tilauksen vahvistamalla tilauksen (joko ostanut myynnissä olevan tuotteet tai asettanut omia tuotteitaan myyntiin)
Kuluttajaksi lasketaan jokainen luonnollinen henkilö, joka tekee oikeudellisen liiketoimen, esimerkiksi tavaroiden ja palveluiden rekisteröinnin tai oston, mikä ei riipu hänen kaupallisesta tai itsenäisestä ammatillisesta toiminnastaan. Asiakkaaksi voi rekisteröityä luonnollinen henkilö.
Palveluntarjoajan tiedot
- Vol Seven Oy (Kässä Kirppu)
- Y-tunnus 3175398-8
- Seittemänmiehenkatu 42, 05830 Hyvinkää
- Asiakaspalvelun puhelinnumero +358 40 2598640
Tilaus
Tilaus tarkoittaa joko palvelun tilausta (myyjä) tai tuotteiden tilausta (ostaja). Tilauksen myötä henkilöstä tulee Kässä Kirpun asiakas.
Myyjä
Kässä Kirppu myy ja Myyn itse -palveluissa asiakas voi myydä Kässä Kirpun tuotekategorioihin kuuluvia tuotteita. Yhdeksi tuotteeksi käsitetään vähintään 0,5 m täysileveää kangasta tai kolme 0,5mx0,5m kangas palaa tai avaamaton lankakerä tai tarvikekokonaisuus esim. sukkapuikkosetti tai puikkojen säilytyskotelo. Kässä Kirppu varaa itselleen oikeuden päättää myyntiin otettavista tuotteista ja tuoteyksiköistä.
Asiakas sitoutuu toimittamaan myytävät tavarat, minimissään 6 kpl, palveluntarjoajan ohjeiden mukaisesti Postin toimipisteeseen 14vrk:n kuluessa siitä kun lähetysohjeet on toimitettu. Asiakas antaa Postille palveluntarjoajalta saamansa lähetyskoodin, jolloin lähetystä ei tarvitse maksaa Postille.
Palveluntarjoaja on oikeutettu pitämään palvelusta maksetun hinnan (postimaksun suuruisen summan), jos myyjä ei toimita tuotteita postiin 14vrk:n kuluessa.
Ostaja
Tuotteiden ostaminen tapahtuu Kassakirppu.fi-palvelussa aivan kuten normaalissa verkkokaupassa.
- Selaa ja etsi tuotteita.
- Lisää haluamasi tuotteet ostoskoriin.
- Valitse kassalla haluamasi toimitus- ja maksutapa.
- Viimeistele tilaus maksamalla. Pakkaamme ja lähetämme tilauksesi mahdollisimman pian tilausten tulojärjestyksessä
Saat tilauksestasi tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Toimituksesta saat erillisen toimitusilmoituksen.
Huomioithan, että tuotetta on rajattu määrä, joitain tuotteita vain yksi kappale. Nopeiten maksanut asiakas lunastaa tuotteen ensimmäisenä.
Toimimme tällä hetkellä Manner-Suomessa. Emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle tai vastaanota myytäviä tuotteita Ahvenanmaalta.
Tuotteet & hinnat
Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hintoihin lisätään asiakkaan valitseman toimitustavan ja maksutavan mukaiset kulut, jotka ilmoitetaan ennen tilauksen hyväksymistä. Tuotteet myydään niillä hinnoilla ja niillä toimituskuluilla ja maksutapalisillä, jotka ovat olleet verkkokaupassa tilauksen tekohetkellä voimassa pl. tapaukset, joissa on havaittavissa selkeä virhe hinnoittelussa. Myyjä pidättää oikeuden rajoittaa tai olla myymättä tuotteita poikkeuksellisen suurissa erissä tai hinnoitteluvirheestä johtuen.
Tuotesivulla olevan virheellisen tiedon johdosta tapahtuva tuotteenpalautus tulee ilmoittaa Kässä Kirpulle 14 vuorokauden sisällä tilauksen vastaanottamisesta.
Kässä Kirppu ei ole vastuussa kankaiden tai tuotteiden ominaisuuksista, joita ei ole voitu todentaa ennen myyntiä (esim. kankaiden pesuohjeet).
Tuotekuvat saattavat poiketa tarjotusta tuotteesta. Tuotekuvissa saattaa esiintyä kokonaisuutta havainnollistava kokoonpano tuotteita, jotka eivät kuulu myytävään tuotteeseen. Kuvien värit toistuvat eri laitteilla eri tavalla. Kässä Kirppu ei ole vastuussa värien sävyistä.
Huomio tuotteiden kuvaukseen liittyen:
Teemme parhaamme varmistaaksemme, että kaikkien tuotteidemme tiedot ja kuvaukset ovat oikein. Mikäli kuitenkin listaukseen jää virhe, esimerkiksi tuotteen otsikossa tai kuvauksessa, toimitamme aina kuvan mukaisen tuotteen. Tarkistathan siis tuotteen kuvasta kaikki yksityiskohdat ennen ostopäätöstä. Jos sinulla on kysyttävää tuotteesta, otathan rohkeasti yhteyttä!
Maksutavat
Kassakirppu.fi verkkokaupassa on käytössä korttimaksut, mobiilimaksut sekä kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet (Paytrail). Tilaushetkellä käytössä olevat maksutavat näkyvät asiakkaalle tilauslomakkeella. Asiakkaalta kysytään maksutavan edellyttämänä erilaisia yhteystietoja, kuten esimerkiksi osoitetiedot ja puhelinnumero. Jotkin maksutavat saattavat vaatia myös henkilötunnuksen antamista. Maksutapalisä määräytyy valitun maksutavan mukaan. Lopullinen hinta on nähtävissä ennen tilauksen ja maksun vahvistamista.
Maksupalveluntarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Toimitustavat
Palvelun tilauksen (myyjä) käsittelyaika on keskimäärin 1-2 työpäivää tilauksesta. Kässä Kirppu myy –mallissa saat arvion jonotilanteesta sähköpostitse pakettisi saavuttua perille. Myyn itse –mallissa tuotteet lisätään kauppaan 3-10 päivän kuluessa myyjän ladattua tiedot ohjeiden mukaisesti ja tuotteiden saavuttua Kässä Kirpulle.
Tuotteiden tilauksen (ostaja) käsittelyaika on keskimäärin 1-3 työpäivää tilauksen maksamisesta ja vahvistamisesta. Sen lisäksi kuljetusaika on normaalisti 1-4 arkipäivää – tämä riippuu kuitenkin kuljetuskumppanistamme ja kohteen paikkakunnasta. Kuljetusaika voi vaihdella myös valitun toimitustavan tai tilatun tuotteen mukaan. Sivuilla ilmoitettu toimitusaika on paras mahdollinen arvio tuotteen keskimääräisestä toimitusajasta, mutta siinä ei huomioida muuttuvia tekijöitä kuten, kuljetusliikkeen tekemiä muutoksia, kuljetusliikkeen aikataulutusta toimitusosoitteeseen. Pidätämme oikeuden toimitusarvion paikkansapitävyydestä.
Toimitamme tilauksen valitsemallasi toimitustavalla. Saatavilla olevat toimitustavat ovat näkyvillä kassalla ennen tilauksen hyväksymistä. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitustapaa tai kuljetusmuotoa, mikäli näemme sen parantavan palvelua tai valittu toimitustapa ei ole mahdollista käyttää tilauksen toimituksessa. Emme vastaa kuljetusyhtiön tekemistä muutoksista toimituksessa kuten postiautomaatin muuttaminen postin palvelupisteeksi.
Vastaamme tuotteiden vahingoittumisesta kuljetuksen yhteydessä, kunnes tilaus on luovutettu ja hallinta siirtynyt ostajalle. Huomioithan, että rahti- ja pakettitoimituksissa vahingoittumisen riski siirtyy ostajalle toimituksen luovuttamisen jälkeen ja sen siirtäminen asuntoon on ostajan vastuulla. Ostajan tulee olla lisäksi paikalla vastaanottamassa tilauksen. Kuljettaja voi vaatia henkilötunnuksen näyttämistä ennen luovutusta.
Kässä Kirppu ei vastaa kolmannen osapuolen ("kuljetusliike") aiheuttamista omaisuusvahingoista tai välillisistä vahingoista toimituksen yhteydessä.
Emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle.
Toimituksen viivästyminen
Jos tuotteiden toimitus myöhästyy ilmoitetusta keskimääräisestä toimitusajasta, pyrimme tiedottamaan asiasta mahdollisimman nopeasti. Mikäli toimitus myöhästyy kolmannen osapuolen johdosta ("kuljetusliike") emme välttämättä saa tästä erillistä tietoa. Suosittelemme olemaan tässä tapauksessa yhteydessä suoraan kuljetusliikkeen asiakaspalveluun.
Pääsääntöisesti tilauksen kaikki tuotteet lähetetään samaan aikaan ja samassa paketissa. Joissain tapauksissa voi olla, että tuotteet lähetetään eri aikaan tai eri paikasta riippuen tuotteesta ja tuotteen tilasta. Tuotteen tilan olemme pyrkineet ilmoittamaan tuotesivulla mahdollisimman tarkasti niiden tietojen mukaan, joita meillä kunakin aikana on.
Emme vastaa kolmannen osapuolen ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän force majeure -esteen aiheuttamasta viivästyksestä tai tilauksen katoamisesta. Emme vastaa kolmannen osapuolen aiheuttamista vahingoista tai virheistä.
Palautusoikeus
Kaikilla Kässä Kirpussa myytävillä tuotteilla on pääsääntöisesti 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus (KSL6/16). Palautusoikeus ei koske määrämittaan leikattuja kankaita, ompelutarvikkeita tai muita ostotapahtuman jälkeen muokattuja tuotteita.
Palautettavan tuotteen tulee olla samassa kunnossa kuin tuote on vastaanotettu. Tilattujen tuotteiden kunto tulee tarkistaa aina ennen pesua ja leikkaamista 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Mahdollinen reklamaatio tulee tehdä koskemattomasta tuotteesta mahdollisimman pian. Mikäli tuote on jo otettu käyttöön, on mahdotonta sanoa, koska mahdollinen virhe (esimerkiksi reikä) on tuotteeseen syntynyt ja vastuu siirtyy näin ollen kuluttajalle. Reklamaatiotilanteessa ole ystävällisesti yhteydessä asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@kassakirppu.fi) 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
Käsittelemme palautukset 14 vuorokauden sisällä niiden vastaanottamisesta.
Tuotteiden palautus
Tuotteiden palauttamisesta syntyvän postimaksun kustannukset maksaa asiakas. Reklamaatiotilanteissa voit kuitenkin palauttaa tuotteen meille veloituksetta.
Huomioithan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palauttamista. Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme, jos et pysty noutamaan pakettiasi ajoissa.
Jos tahdot palauttaa tuotteet, nouda paketti ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@kassakirppu.fi).
Noutamaton lähetys
Paketin noutamatta jättäminen ei ole palauttamista ja siitä aiheutuu aina lisäkustannuksia.
Vastuullisuus
Kässä Kirppu ja valtaosa asiakkaistamme arvostaa kierrätystä ja ekologisuutta. Sen vuoksi toivoisimmekin, että harkitset ostoksiasi, jotta välttyisimme turhilta palautuksilta ja kuljetuksilta.
Reklamaatiot
Suosittelemme tarkistamaan lähetyksen mahdollisimman pikaisesti vastaanottamisen jälkeen. Mikäli havaitset toimituksessa puutteita tai tuotteessa ja/tai myyntipakkauksessa on näkyviä vaurioita, tulee niistä ilmoittaa asiakaspalveluumme viipymättä.
Keräilyvirheet
Jos lähetyksesi on puutteellinen, ilmoita siitä asiakaspalveluumme. Lähetämme puuttuvat tuotteet viipymättä mikäli kyse on puutteellisesta toimituksesta. Huomioithan kuitenkin, että voimme lähettää tuotteita myös eri aikoihin tai eri varastoista riippuen tuotteen tilasta ja lähtövarastosta. Jos tilauksellasi on ennakkotilaus tuotteita lähetetään ne myöhemmin ilmoittamamme arvion puitteissa. Voimme myös toimittaa tuotteita muista kuin meidän päävarastolta.
Myyntipakkaus hajonnut
Jos myyntipakkauksessa tai tuotteessa on näkyviä vaurioita tilausta vastaanotettaessa tulee siitä reklamoida samantien kuljetusliikkeen kuljettajalle sekä asiakaspalveluumme. Lähetä lisäksi asiakaspalveluumme tarkempi selvitys asiasta sekä mahdollisia kuvia rikkoutuneesta tuotteesta.
Virhe tuotteessa
Mikäli tuotteessa on havaittavissa valmistusvirhe tai muu ominaisuus, josta ei ole mainittu myynnin yhteydessä, olet oikeutettu palauttamaan tuotteen tai vaihtamaan tuotteen toiseen saman arvoiseen tuotteeseen. Pääsääntöisesti vaadimme virheellisen tuotteen palautuksen varastoomme jatkokäsittelyä varten. 2-laatuisen myydyissä tuotteissa ei ole palautusoikeutta.
Riitatilanteet
Pyrimme, että Kässä Kirpun toiminta ei johda yhteenkään riitatilanteeseen. Mikäli et ole tyytyväinen Kässä Kirpun toimintaan toivomme, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@kassakirppu.fi).
Myyjän ja asiakkaan tulee ensisijaisesti pyrkiä ratkaisemaan mahdolliset riitatilanteen neuvotteluteitse keskenään. Kuluttaja voi kuitenkin viedä riitaisuuden kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn tulee kuluttajan olla ensin yhteydessä kuluttajaneuvontaan.
Kuluttajaneuvonnan yhteystiedot löydät täältä.
Kaikki riidat on ratkaistava Suomen lainsäädännön mukaisesti.
Muuta
Kässä Kirppu pidättää oikeuden muuttaa näitä käyttöehtoja. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava voimassa oleviin käyttö- ja toimitusehtoihin.
Käsittelemme kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Emme luovuta asiakastietoja kolmansille osapuolille.